Lillian Hellman

(Nova Orleans, 20 de juny de 1905 — Massachusetts, 30 de juny de 1984)

Escriptora.

La seva primera obra teatral, The Children's Hour (‘L’hora de les criatures’, 1934), l’establí com una primera figura del teatre. Interessada en temes polítics en les seves obres denuncia constantment els defectes típics de les societats opulentes. En The Watch on the Rhine (‘La vigilància al Rin’, 1941) ataca la hipocresia de les posicions dites liberals, mentre que Toys in the Attic (‘Joguines a les golfes’, 1960) és ambientada al sud dels EUA de la seva infància. Amb An Unfinished Woman (‘Una dona inacabada’, 1969), retrat del seu company Dashiell Hammet, inaugurà un vessant memorialístic. La seva posició contra la caça de bruixes de MacCarthy és explicada a The Scoundrel Time (‘L’hora del covard’, 1976). Pentimento (‘Penediment’, 1974) i Maybe (‘Potser’, 1980) són obres de caire autobiogràfic.