Francesc Petit i Reig

(Barcelona, 1934 — São Paulo, 6 de setembre de 2013)

Publicitari i pintor.

Estudià a l’Escola de Belles Arts (1945-51), activitat que compaginà amb la feina a l’Editorial Seix i Barral i, més tard, a l’empresa Climax. El 1952 es traslladà amb la seva família al Brasil i s’establí a São Paulo. En aquest país dirigí un departament de comerç i treballà en importants empreses, com J.W. Thompson, P.A. Nascimento i McCann Erickson. S'inicià en publicitat a l’empresa Publicane. Fundà l’empresa METRO-3 i el 1968 creà una de les primeres agències de publicitat del Brasil, DPZ, sigles corresponents a les inicials dels tres socis fundadors: Roberto Dualibi, Francesc Petit i José Zaragoza. Realitzà cartells que guanyaren concursos promoguts per importants empreses (Varig, Camara Brasileira do Livro). Amb el temps esdevingué director d’altres agències de publicitat importants de l’Amèrica del Sud. També destacà com a pintor dins un informalisme acolorit i geomètric. Féu diverses exposicions individuals i participà en les Biennals de São Paulo (1962 i 1964). Tanmateix, abandonà el conreu de la pintura, que no tornà a practicar fins el 1979, després d’haver reprès el contacte amb Catalunya. Des d’aleshores el tema català fou sempre present a les seves obres, caracteritzades per la netedat de les formes i pels colors vius i alegres. Participà activament en la promoció d’activitats catalanes i organitzà exposicions per a donar a conèixer Catalunya al Brasil. Publicà, en portuguès, la Guia Petit de Barcelona (1982).