Mestre en teologia a València (1501), es doctorà a París. Vinculat al convent de l’orde de Barcelona, a partir del 1520 era a Tortosa, on fundà un estudi general (1530) i un col·legi per als moriscs, el Reial Col·legi de Sant Jaume i Sant Maties (1544) i fomentà la impressió de llibres. Representant vigorós de l’esperit tradicional, s’oposà a la reforma de l’orde.
Fou jutge en el certamen poètic de Santa Caterina, a València (1511). Publicà diversos tractats teològics (1511-22), un d’ells contra Lefèvre d’Étaples (Apologeticus pro unica Magdalena, 1521); deixà inèdit un opuscle De viris illustribus de la província aragonesa de l’orde, editat el 1950.
Fou jutge en el certamen poètic en llaor de santa Caterina de Siena a València (1511). Publicà diversos tractats teològics (un dels quals contra Lefèvre d’Étaples: Apologeticus pro unica Maria Magdalena, Saragossa 1521) i dues col·leccions de sermons (Tortosa 1538), tot en llatí. Deixà inèdit l’opuscle Tractatus de uiris illustribus Provinciae Aragoniae Ordinis Praedicatorum, editat el 1950.
Bibliografia
- Ferrando Francés, A. (1983): Els certàmens poètics valencians del segle XIV al XIX. València, Institut de Literatura i Estudis Filològics / Institució Alfons el Magnànim / Diputació de València, p. 669-678.
- Garganta, J.M. de (1950): Baltasar Sorió, O.P.: De viris illustribus Provinciae Aragoniae Ordinis Praedicatorum. València, Instituto Valenciano de Estudios Históricos.
- Querol Coll, E. (1999): Tortosa, república literària (1475-1800). Catàleg biobibliogràfic d’escriptors i obres anònimes. Tortosa, Consell Comarcal del Baix Ebre, p. 100-105.