Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya

MRP (sigla)

Nom amb què es donen a conèixer un conjunt d’associacions, col·lectius i grups de mestres d’arreu de Catalunya que col·laboren per aconseguir, com a objectiu principal comú, una escola pública catalana de qualitat.

Els Moviments de Renovació Pedagògica comprenen, a més de les activitats dels mestres, la participació d’aquelles persones i entitats relacionades amb el camp de l’educació que es proposen una millora de la qualitat de l’ensenyament. L’any 1981 se celebrà a Santa Coloma de Gramenet la primera Reunió de Coordinació del Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, que encetà un procés de dinamització coordinada d’aquests moviments. L’any 1986, en el marc de les Segones Jornades de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya celebrades a Lleida, es constituí la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, que té com a finalitats importants la coordinació del conjunt d’activitats dels moviments dels mestres, l’intercanvi d’experiències i iniciatives pedagògiques, l’assessorament i el servei a tots els moviments federats, la consolidació de la xarxa d’aquests moviments a totes les comarques i ciutats grans de Catalunya i la representació del conjunt dels MRP davant de les institucions, entitats i qualsevol organisme d’àmbit nacional, estatal o internacional. Des de l’any 1991 els MRP iniciaren l’anomenat Projecte 100 Mesures, recollit inicialment en un document de reflexió i de debat, que pretén definir quins són els aspectes que incideixen en la qualitat del sistema educatiu, impulsar plans territorials consensuats de millora de l’educació i crear un ampli moviment social que generi propostes per a una escola de qualitat i les dugui a la pràctica.