i Lluís Bassat i Coen | enciclopèdia.cat
Gran enciclopèdia catalana

Lluís Bassat i Coen

publicitat publ
Publicista.
Barcelona, 6 d’octubre de 1941

Tècnic de publicitat i diplomat en Ciències Socials i Administració d’Empreses, el 1966 creà la primera empresa de publicitat que dugué a terme una reeixida campanya de promoció de les màquines d’afaitar de l’empresa de la seva família. El 1975 creà Bassat Associats, que s’uní a la multinacional Ogilvy & Mather i es convertí en una de les agències publicitàries capdavanteres de l’Estat espanyol, i de la qual és president des del 2007. En el curs de la seva expansió ha creat noves divisions especialitzades, entre les quals Bassat, Ogilvy & Mather Comunicación (1991), Ogilvy & Mather Healthcare (1992), Ogilvy Interactive (1998) i Mindshare (1999). Ha guiat la publicitat de productes tant de l’Estat espanyol com internacionals. Dirigí les cerimònies d’inauguració i de cloenda dels Jocs Olímpics de Barcelona (1992), i del 1987 al 1995 fou assessor de publicitat, comunicació i imatge de la presidència de la Generalitat de Catalunya . Candidat a la presidència del Futbol Club Barcelona el 2001 i el 2003, és autor d' El Libro Rojo de la Publicidad (1993) i El Libro Rojo de las Marcas (1999), que el projectaren cap al gran públic. El 2008 publicà Confesiones personales de un publicitario . Ha rebut nombroses distincions dels professionals de la publicitat, i l’any 2000 fou guardonat amb la Clau de Barcelona per la seva contribució a la projecció de la ciutat i el 2004 amb la Creu del Gran Mèrit Civil del Ministeri de Ciència i Tecnologia. És membre de nombroses societats catalanes i de l’estranger, entre les quals la Fundació Ernest Lluch, de la qual fou fundador (2001) i vicepresident fins el 2006. Ha aplegat una important col·lecció d’art contemporani, que des del novembre del 2010 s’exhibeix parcialment en el Museu d’Art Contemporani de Mataró, en curs de construcció.

Col·laboració: 
GVA
Llegir més...