Pedro G. Romero

(Aracena, Huelva, 1964)

Escultor andalús.

El seu treball s’ocupa de qüestions relacionades amb el temps (biològic, històric, psicològic, verbal, etc), però des d’una pretesa absència de l’autor en el sentit convencional. Li interessen els processos de treball més que les formalitzacions concretes. En aquests processos, estableix connexions amb altres artistes, diferents espais, diversitat que incorpora la pluralitat de referents geogràfics, històrics o culturals. Habitualment escriu texts crítics sobre teatre i dansa, aspecte que incorpora a la seva obra, especialment sobre el flamenc, del qual ha fet una vertadera tasca d’investigació. També ha publicat diversos llibres, entre els quals destaca El trabajo, arran de la seva participació en el projecte Almadraba (1996). El fantasma y el esqueleto és un taller que desenvolupà al llarg del 1999 en diferents ciutats de l’Estat espanyol, que es concretà en sessions de treball, un programa de cinema, conferències i dues exposicions complementàries a Granada i Vitòria.