cinema porto-riqueny

m
Cinematografia

Cinema desenvolupat a Puerto Rico.

Des que al final dels anys quaranta es fundà la primera productora dedicada a la realització de noticiaris, la indústria cinematogràfica porto-riquenya s’ha anat obrint camí gràcies al suport que ha rebut des de les institucions —DivEdCo, del departament d’instrucció pública— i gràcies també a l’aportació de realitzadors com I.M.Soto (Don Pedro o la vida de un pueblo, 1977, La realidad de un sueño, 1993, i La historia inconclusa: el olimpismo puertorriqueño, 1996), A.M.García (La operación, 1982, i Cocolos y rockeros, 1992), N.Quiñones (Fligth of Fancy, 2000), I.Belén (Una pasión llamada Clara Lair, 1997), A.Tirado (Puerto Rico y su cuatro, 1997), J.Morales (Linda Sara, 1995, Cuentos para despertar, 1997, Angelito mío, 1997, i Enredando sombras, 1998), Ch.Martínez (The Effects of Magic, 1997), L.Molina Casanova (La guagua aérea, 1995, i Cuentos para despertar, 1997), M.Zurinaga (Al compás de un sentimiento, 1996, The Disappearance of García Lorca, 1997, el documental Romance del cumbanchero, 1998, i Con la música por dentro, 1999), A.E.Rivas (El ruiseñor y la rosa, 1997, i Entre los dioses del desprecio, 2000), N.Davis (The Survivor, 1998), R.Sánchez (A Face in the Window, 1997), M.Arteta (les sèries de TV ‘Snoops’, 1997, i ‘Freaks and Geeks’, 1999, i el film Chuck & Buck, 2000), F.Kerr (Undercurrent, 1998), H.Freed (Paradise lost, 1999), I.D.Ortiz (Héroes de otra patria, 1998), S.Pumarola (Mi día de suerte, 1998) i R.Busó (Pagging Emma, 1998), entre d’altres.