sistema tarifari integrat

m
Transports

Sistema de transport que permet la utilització de diferents mitjans de locomoció catalans per a la realització d’un desplaçament mitjançant un únic títol de transport.

El sistema integra metro, autobusos urbans, metropolitans i interurbans, tramvia, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies de Catalunya en un únic títol de transport, despenalitzant econòmicament els transbordaments, dins d’una zona geogràfica i una franja horària delimitades. És una iniciativa que vol incentivar la utilització del transport públic i fer-lo més atractiu i econòmic per als usuaris.

La Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat atribueix a les autoritats territorials de la mobilitat (ATM) la funció de desenvolupar la política de tarifes dels serveis de transport públic adherits. Hi ha quatre ATM a Catalunya. L’ATM de l’Àrea de Barcelona comprèn 253 municipis, amb més de 5,4 milions d’habitants, i més de 35 zones tarifàries. L’àmbit de l’ATM del Camp de Tarragona abraça un total de 132 municipis dividits en cinc zones. L’ATM de l’Àrea de Lleida posà en marxa la integració tarifària a la comarca del Segrià al març del 2008, i ja abasta, a més, les comarques de la Noguera, les Garrigues, el Pla d’Urgell, l’Urgell i la Segarra, amb una població d’un total de 360.510 habitants, que viuen a 149 municipis. L’àmbit de l’ATM de l’Àrea de Girona comprèn un total de 47 municipis repartits en set zones.