Aeròdrom Canudas

Camp d’aviació del Prat de Llobregat.

Antecessor de l’Aeroport de Barcelona, fou construït el 1923 per iniciativa de l’Aeroclub de Catalunya. Poc després fou arrendat per la Penya de l’Aire i finalment adquirit pel mateix Josep Canudas, principal divulgador de l’aviació civil a Catalunya. Prengué el nom el 1926 perquè fins llavors s’havia anomenat Aeròdrom Civil del Prat. El 1929 l’Aeroclub de Catalunya hi fundà l’Escola d’Aviació de Barcelona. Dos anys després, el 1931, s’hi establí la secció de vol a vela de l’Aero Club de Barcelona i una sucursal de l’escola madrilenya Progreso, dirigida per Vicenç Vallès. S’hi organitzà també la primera i única línia aèria catalana: la línia d’Andorra, amb aterratge a la Seu d’Urgell. Durant la República, l’agost del 1934, passà a dependre dels Serveis d’Aeronàutica de la Generalitat i fou anomenat Aeròdrom de Barcelona. Amb la nova gestió l’aviació civil prengué importància. El 1935 s’hi establí la Cooperativa de Treball Aeri, escissió de la societat que dirigia Josep Canudas. El 1936 s’hi organitzà el primer Ral·li Internacional de Barcelona. L’any 1939 canvià el seu nom pel d’Aeròdrom Muntadas