i Peter Brook | enciclopèdia.cat
Gran enciclopèdia catalana

Peter Brook

cinematografia cin i teatre teat
Director teatral i cinematogràfic anglès.
Londres, 1925

Director del Royal Shakespeare Theatre, adquirí ressonància internacional amb l’escenificació de Marat-Sade, de Peter Weiss (1965), que traslladà al cinema, i d'U.S. (1966), espectacle realitzat en equip i amb elements d’improvisació. El 1968 s’instal·là a París on fundà, amb Micheline Rosan, el Centre International de Recherche Théâtrale i, el 1974, el Centre International de Créations Théâtrales. Altres muntatges seus són: Timon d’Athènes (1974), Les Iks (1975), Ubu (1977), La conférence des oiseaux (1979), Carmen (1981), producció que inaugurà l’espai escènic del Mercat de les Flors de Barcelona, El Mahabharata (1985), The Tempest (1990), Impressions de Pélleas (1992), L’homme Qui (1993), Oh, les Beaux Jours (1995), Je suis un phenomène, Le costume, una peculiar versió de Hamlet (2000), Ta main dans la mienne (2003), Le Grand Inquisiteur (2004), sobre Els germans Karamàzov, de Dostojevskij, i Tierno Bokar (2004), presentada al Fòrum de les Cultures Barcelona 2004. El 1998 dirigí l’òpera Don Giovanni, de Mozart, per al 50è Festival International d’Art Lyrique d’Ais de Provença. Per al cinema ha dirigit Moderato Cantabile (1960), The Lord of the Flies (1962), Meetings with Remarkable Men (1977) i la versió cinematogràfica d'El Mahabharata (1989). Ha escrit assaigs entorn del teatre: The Empty Space (1968), The Shifting Point (1988), There are no Secrets (1993). El 1998 publicà el llibre de memòries Threads of Time.

Llegir més...