i Juan Carreño de Miranda | enciclopèdia.cat
Gran enciclopèdia catalana

Juan Carreño de Miranda

Juan Carreño de Miranda Sant Antoni de Pàdua
© Fototeca.cat
pintura pint
Pintor de l’escola barroca madrilenya.
Avilés, Astúries, 1614 — Madrid, 3 d’octubre de 1685

En una primera etapa es dedicà preferentment a la pintura religiosa: pintures al fresc de l’església de San Antonio de los Portugueses, del Palacio Real de Madrid i de la catedral de Toledo, diverses versions de La Inmaculada (Museo del Prado, catedral de Vitòria, Hispanic Society), etc. El 1671 fou nomenat pintor de cambra i s’especialitzà en el retrat; influït per Velázquez i Van Dyck, la seva obra es caracteritzà per la serenitat, l’elegància i la pinzellada vigorosa: retrats de Carles II (Museo del Prado, Berlín, El Escorial) i de la reina Marianna (Museo del Prado, pinacoteca de Munic, El Escorial), els del duc de Pastrana (1670) i de l’ambaixador rus Ivanovič Pot'omkin, i els dos retrats dits de La Monstrua (les darreres obres al Museo del Prado)..

Llegir més...