Companyia dels Ferrocarrils de Mallorca

Societat creada el 1876, en fusionar-se les empreses britàniques The Majorca Railway Co Ltd (1872) i Majorca Central & South Eastern Railway Co Ltd, per tal de construir i explotar una xarxa ferroviària de 216,5 km.

Formada per la línia d’Artà (1875-1921), la branca a sa Pobla (1878), la branca a Alaró (1881), clausurada el 1935, la branca a Felanitx (1897), la línia de Santanyí (1916-17) i la branca al port de Palma (1931). El 1951 la companyia dels Ferrocarrils de Via Estreta passà a explotar aquestes línies, i més tard clausurà les línies de Palma a Santanyí (1964) i de sa Pobla a Felanitx (1968). El 1993 foren transferides a les Illes Balears les competències en matèria de transports per ferrocarril, que foren assumides des del gener del 1994. L’antiga Companyia dels Ferrocarrils de Mallorca passà a ésser gestionada pels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, que té com a finalitat gestionar l’explotació ferroviària de les Balears. Actualment s’han ampliat les línies preexistents i es troben en servei nous trajectes d’Inca a sa Pobla i d’Inca a Manacor. L’objectiu actual és potenciar i millorar els serveis ferroviaris i ampliar paral·lelament la xarxa ferroviària.