El carro sol ésser format per un bastiment rectangular metàl·lic disposat verticalment i proveït de quatre politges de gorja fonda; les dues politges superiors (per a grans càrregues n'hi ha més de dues) roden damunt el cable sostenidor, i les dues inferiors guien el cable del mecanisme d’elevació. El carro també és proveït d’unes politges que guien el cable tractor en el seu retorn. El cable sostenidor , subjectat pels extrems —mitjançant un ancoratge en l’un i un contrapès que el tesa en l’altre— a dues torres metàl·liques (eventualment muntades damunt rodes que li permeten de traslladar-se sobre carrils), té per missió de sostenir el carro i la càrrega que transporta. El cable tractor és un cable sens fi, dotat de moviment en una de les torres, que arrossega el carro en el seu recorregut. El mecanisme d’elevació consisteix en un ganxo, vagoneta, cullera autoprensora, etc, moguts mitjançant politges pel cable d’elevació accionat des d’una torre, i que poden ésser manipulats, per un cable addicional, des de la mateixa torre. El blondin és emprat en obres públiques de gran abast, per a transportar material a través de barrancs, per a la càrrega i la descàrrega de vaixells ancorats lluny de port, etc. El blondin és anomenat també grua-funicular.
m
Tecnologia