Comprèn la carrosseria pròpiament dita, amb les portes i els vidres (el frontal dels quals és anomenat parabrisa), el capó del motor, el portaequipatge i els parafangs. La carrosseria, que sol ésser feta de planxes d’acer soldades, va muntada sobre el xassís. Si aquest muntatge és rígid, de tal manera que es formi un conjunt, la carrosseria participa activament en la resistència a la deformació i és anomenada carrosseria monobuc o monobloc. En alguns casos, la carrosseria sola, sense xassís, és la que forma el suport total del vehicle: carrosseria autoportant. Les carrosseries van entapissades per dintre i són proveïdes de seients confortables. Actualment, és un dels elements de l’automòbil que es té en més consideració a l’hora de preveure la seguretat en cas de topada, i així hom hi incorpora una sèrie de tirants d’acer per tal de fer-les indeformables i evitar una possible lesió als ocupants del vehicle. De la mateixa manera hom intenta fer carrosseries aerodinàmiques de baix coeficient de fregament amb l’aire (Cx), car hom calcula que es perd més d’un 30% de la potència del motor per la carrosseria de l’automòbil, amb el consegüent augment del consum.
f
Transports