La injecció directa és emprada als motors d’encesa per compressió; els motors d’encesa per guspira poden emprar tots dos sistemes, bé que és més corrent l’ús del carburador. Consta d’una bomba d’injecció
que pren el combustible directament del dipòsit o bé és alimentada per una bomba de baixa pressió, i que introdueix el combustible en el cilindre per mitjà de l' injector
. Si la bomba és d’èmbol únic hom ha d’instal·lar, entre la bomba i els injectors, un distribuïdor
de combustible. En alguns casos la bomba i l’injector són reunits en un sol dispositiu, l' injector bomba
, alimentat per una bomba de baixa pressió. Hom regula la injecció per sistemes mecànics (per variació de la força centrífuga en variar el règim de funcionament) o pneumàtics (que aprofiten la depressió produïda en el conducte d’aspiració de l’aire). Hi ha també sistemes en què la regulació es fa electrònicament, mitjançant un microordinador que, d’acord amb el nombre de voltes del motor, la temperatura i la pressió de l’aire d’admissió i la temperatura de l’aigua del circuit de refredament, dosifica la quantitat de combustible que s’injecta dins la cambra a cada cicle; generalment, però, aquests sistemes són de caràcter integral i regulen simultàniament l'encesa.
f
Tecnologia