Aquest fenomen pot ésser produït per una excessiva taxa de compressió del motor, pel baix octanatge del combustible utilitzat, per un sobreescalfament ocasional de la culata, per un excessiu avanç de l’encesa, o bé per la combinació de més d’una d’aquestes causes alhora. Per tal d’evitar aquest problema que, a més de fer minvar la potència del motor, pot arribar a deteriorar-lo, hom pot reduir-ne la taxa de compressió, o bé augmentar el poder antidetonant del combustible. La primera solució redueix la potència del motor i la segona fa augmentar l’emissió de residus altament contaminants. Unes altres solucions consisteixen a crear dins la cambra una estratificació de la mescla per tal que aquesta sigui més pobra com més allunyada sigui del focus de la guspira, o bé dur a terme, en una avantcambra, la precombustió d’una fracció enriquida de la mescla. Els moderns sistemes d’encesa electrònica (encesa), en dosificar la quantitat de combustible injectat en la mescla i regular la intensitat de la guspira i el moment oportú (avanç) per a generar-la, poden generalment evitar que aquest fenomen arribi a produir-se.
f
Militar
Tecnologia