i The Washington Post | enciclopèdia.cat
Gran enciclopèdia catalana

The Washington Post

periodisme period
Diari nord-americà fundat el 1877 amb seu a Washington.

En fou el creador i primer propietari Stilson Hutchins, periodista vinculat al partit Demòcrata, i en les seves primeres etapes tingué Joseph Pulitzer com un dels principals editors (1880). De 1889 a 1916 passà per diversos propietaris. Posteriorment, després d’una fase de decadència i mala gestió que el portà a la fallida, fou rescatat el 1933 per Eugene Meyer, membre del comitè de govern de la Reserva Federal, el qual el sanejà i li retornà el prestigi. El 1947 fou establerta The Washington Post Company , empresa propietària del diari i important grup de comunicació que inclou tant premsa escrita (entre d’altres, de 1961 a 2010 fou propietària de la la revista Newsweek , fundada l’any 1933) com emissores de televisió i mitjans digitals. Des del 1946 el diari és sota el control de la famíla Graham, i ha tingut com un dels principals directors Katharine Graham , la qual, al front del diari de 1963 a 1979, contribuí decisivament a augmentar-ne la reputació. Amb una circulació d’uns 700 000 exemplars diaris (2007), és un dels diaris dels EUA més reconeguts per la solvència de les seves informacions, tot i que de vegades ha estat acusat d’afavorir el Partit Demòcrata. De 1936 a 2008 guanyà un total de 52 premis Pulitzer, un dels quals el 1973 amb motiu de la publicació dels articles que feren públic l’escàndol Watergate . L’agost de 2013, la família Graham arribà a un acord de venda amb el fundador de l'empresa Amazon , Jeffrey Bezos, pel qual aquest es convertia en propietari únic del diari. 

Col·laboració: 
GVA
Llegir més...