Marc Gené i Guerrero

(Sabadell, Vallès Occidental, 29 de març de 1974)

Marc Gené (2007)

© Mutari

Pilot automobilístic.

S’inicià en el kàrting guanyant el 1988 els campionats de Catalunya i d’Espanya en la seva categoria. L’any següent es classificà desè al Campionat d’Europa i dinovè en el del món. El 1990 es convertí en el campió d’Espanya sènior de kàrting més jove de la història i guanyà el de Catalunya l’any següent. El 1992 començà la seva carrera en monoplaces a la Fórmula Ford, corrent primer a Espanya i després a Gran Bretanya. El 1993 fou subcampió del món en Fórmula Ford i segon en el Fórmula Ford Festival. En el Campionat Britànic de Fórmula 3 fou el millor debutant el primer dels dos anys que hi participà i també guanyà la Golden Cup FISA del 1996. Posteriorment marxà a Itàlia, per participar a la Fórmula 3000, i finalment retornà i guanyà el primer campionat de l’Obert Fortuna by Nissan, futures World Series by Renault (1998). Aquest triomf li obrí les portes de la Fórmula 1, on arribà el 1999, amb l’equip Minardi. El seu millor resultat fou un sisè lloc en el Gran Premi d’Europa, en el circuit de Nürburgring, amb el qual aconseguí un punt al campionat, que salvà l’equip de la desaparició en quedar entre els deu primers de la classificació de constructors. L’any 2001 passà a ser tercer pilot de l’equip BMW-Williams. Durant els quatre anys a l’equip anglès com a pilot provador i reserva, participà en tres grans premis. En el d’Itàlia, a Monza, l’any 2003, arribà a encapçalar la cursa, fet que el convertí en el primer català que liderà un gran premi de Fórmula 1, i acabà en cinquena posició, el seu millor resultat. El 2005 passà a l’equip Ferrari, també com a pilot de proves i, al cap d’un any, el 2006, al mateix temps que seguia a Ferrari, entrà a l’equip Peugeot de resistència, per a participar com a pilot titular en el Campionat de Constructors. En aquesta especialitat, el 2007 guanyà les curses de Monza i Silverstone, i el 2008 i el 2014 fou subcampió de les 24 Hores de Le Mans, prova que aconseguí guanyar l’any 2009 formant equip amb Alexander Wurz y David Brabham, pilotant un Peugeot 908 HDI. Es convertí en el primer pilot de l’Estat espanyol que guanyà la cursa francesa; l’any 2013 assolí la tercera posició. El 2010 repetí victòria en les 12 Hores de Sebring, als Estats Units. Des del 2012 ha fet tasques de comentarista de les curses de Fórmula 1, tant a Itàlia com a Catalunya.