Es tracta d’un dels informes més importants del món, amb relació al tema educatiu, i que projecta tota una sèrie de recomanacions amb vista als canvis que tenen lloc al s XXI. El document, publicat l’any 1996, porta per títol Educació: hi ha un tresor amagat a dins. S'estructura en tres parts, una primera descriptiva i prospectiva, una segona de principis i l’última d’orientacions, i cada capítol inclou recomanacions. El missatge que conté posa de manifest el valor de l’educació com a factor més important per a la pau i el desenvolupament de les persones i les societats. Al mateix temps, es reconeix que el procés d’aprenentatge dura tota la vida. Les alternatives que es plantegen al nou segle i que es recullen en aquest informe són, entre d’altres, globalització/localització, societat de la informació/societat educativa, creixement econòmic/creixement humà, tradició/modernitat, etc. La part central i més coneguda de l’informe, la dels principis, proposa els quatre pilars de l’educació, que són: aprendre a conèixer, a fer, a conviure i a ésser.