i Grup Bonpreu | enciclopèdia.cat
Gran enciclopèdia catalana

Grup Bonpreu

economia econ
Cadena de supermercats.

Fou fundada el setembre del 1974 pels empresaris torellonencs Josep i Joan Font i Fabregó, amb un primer establiment d’autoservei a Manlleu. El 1988 l’empresa obrí el primer hipermercat (Esclat) a Vilafranca del Penedès. El 1995, a Malla (Osona), entrà en funcionament la primera benzinera vinculada als establiments del grup (Esclatoil). En 1998-2011 mantingué una cadena de supermercats de superfície mitjana (Orangutan), posteriorment reintegrada a la xarxa de supermercats Bonpreu. El 2004 obrí un magatzem i un obrador de carn a Balenyà (Osona), on instal·là plaques fotovoltaiques, i el 2007 posà en funcionament un magatzem frigorífic. El 2007 reconvertí part dels seus establiments en un nou format de botiga (Bonpreu Ràpid). El 2010 adquirí la xarxa espanyola del grup francès Intermarché. El 2014 el nombre d’empleats era de 4.700, i la facturació, de 886,5 milions d’euros. Disposava de 164 establiments en 29 de les 41 comarques catalanes, 96 dels quals corresponien a supermercats (Bonpreu), 39 a hipermercats (Esclat) i 22 a establiments especials (Bonpreu Ràpid), i a més tenia 32 benzineres. La seu central és a les Masies de Voltregà (Osona). Destacat per la importància atorgada al català tant en l’etiquetatge com en el servei, el 2008 el director del grup, Joan Font, fou guardonat amb el premi d’Honor Lluís Carulla per l’arrelament de l’empresa al país, i el 2016 el grup fou reconegut amb el premi Martí Gasull i Roig a l'ús del català.

Data de revisió: 
2016-02-09
Llegir més...