Georges Auric

(Lodeva, Llenguadoc, 1899 — París, 1983)

Compositor francès.

Vida

Format inicialment al Conservatori de Montpeller, posteriorment estudià contrapunt i fuga amb G. Caussade al Conservatori de París (1913) i realitzà estudis de composició amb V. d’Indy a la Schola Cantorum (1914-16). Integrant de l’anomenat Grup dels Sis, juntament amb L. Durey, A. Honegger, D. Milhaud, F. Poulenc i G. Tailleferre, inicià la seva carrera de compositor amb els Tres interludis (1914) per a veu i piano basats en poemes de R. Chalupt. En la seva obra es poden observar tres fases. La primera coincideix plenament amb els ideals estètics del Grup dels Sis pel que fa al rebuig de l’herència wagneriana i la crítica a l’impressionisme i l’expressionisme. La segona es considera la més agosarada, sobretot en el llenguatge harmònic, tal com ho demostra la Sonata per a piano en fa M (1930-31). A la darrera fase, iniciada amb el ballet Chemin de lumière (1951), Auric indagà en les combinacions tonals i atonals i també manifestà interès per les troballes del serialisme. És autor d’una obra àmplia en la qual destaquen les contribucions que feu al ballet, la música incidental, la música instrumental i les bandes sonores, en la realització de les quals treballà amb cineastes tan prestigiosos com J. Cocteau, R. Clair i J. Delannoy.

Obra
Orquestra

La Seine au matin (1937); Chemin de lumière, suite de ballet (1951); Hommage à Marguerite Long (1956)

Ballet

Les mariés de la Tour Eiffel (1920); Les fâcheux (1923); Les matelots (1925); Pastorale (1928); Les imaginaires (1933); La fontaine de jouvence (1946); Le peintre et son modèle (1948); Chemin de lumière (1951); Le bal des voleurs (1960)

Cambra

Sonata sol M, vl., pno. (1936); Impromptu, ob., pno. (1946); Imaginés, fl., pno. (1968)

Piano

L’Après-midi dans un parc (1914); Adieu New-York (1921); Petite Suite (1927); Sonata en fa M (1930-31); 3 Impromptus (1940); Danse française (1946)

Cançó

9 Poèmes (Cocteau 1919); Alphabet (Radiguet 1920); 3 Caprices (Banville 1927); 6 Poèmes (Eluard 1941); 3 Poèmes (Jacob 1946)

Música per a cinema

Le sang d’un poète (J. Cocteau 1930); L’eternel retour (J. Cocteau 1943); La belle et la bête (J. Cocteau 1946); All that Heaven Allows (D.Sirk 1954); Bonjour tristesse (O. Preminger 1958); Le testament d’Orphée (J. Cocteau 1959)