A Cracòvia estudià composició amb A. Malawski i J. Koffler (1937-40). Fou director de la secció musical de Ràdio Cracòvia (1947-50). A partir del 1950 s’instal·là a Tel-Aviv, on feu intents d’adaptar el mètode serial a la música oriental. El 1957, després d’una estada a París, on estudià música electrònica, s’establí a Viena i entrà a treballar a la Universal Edition. Des del 1973 exercí de professor a la Hochschule für Musik. Representant d’una generació que, partint del sistema dodecatònic, s’endinsà en les experiències d’avantguarda, la seva música és una amalgama entre les maneres orientals i el puntillisme postwebernià. Ha usat sovint els recursos de la música aleatòria i les notacions de marcat caràcter gràfic, i ha privilegiat la sonoritat i el color tímbric per damunt de les qüestions constructives, donant alhora capacitat als intèrprets per a triar els paràmetres de la partitura. De la seva obra destaquen l’òpera Amerika (1966, basada en F. Kafka), el ballet Ulysses (1979) o els Nocturnes (1981-85). També escriví per a formacions de cambra.