Resultats de la cerca
Es mostren 23 resultats
Creació de la Comissió de Ports de Catalunya
El Parlament de Catalunya crea la Comissió de Ports de Catalunya, encarregada de la gestió del servei públic portuari
Acaba el conflicte dels estibadors als ports espanyols
Representants dels sindicats i de la patronal Anesco, la principal empresa espanyola de l’estiba, signen un acord que posa fi a cinc mesos de vagues intermitents El conflicte va sorgir amb la reforma del sector exigida per la Unió Europea, que instava a la seva liberalització Els sindicats s’hi oposaven perquè, segons ells, no garantia la continuïtat dels llocs de treball El decret llei de l’estiba va ser aprovat el 18 de maig al Congrés dels Diputats El 13 de juliol, el Tribunal de Justícia Europeu d’Estrasburg imposa a l’Estat espanyol una multa de 3 milions d’euros pel retard de dos anys i…
El Parlament de Catalunya aprova la nova Llei de ports
El Parlament de Catalunya aprova la nova Llei de ports, que preveu un ajornament en la concessió de noves llicències per a fer ports fins el 2001 La llei regula tots els aspectes relacionats amb els 42 ports de mar que hi ha a Catalunya, que tenen 21500 amarratges Els únics que queden al marge d’aquesta llei són els de Barcelona i Tarragona, que pel fet de ser d’interès general són regulats per la Llei de ports estatal
El Govern espanyol imposa la reforma de l’estiba dels ports sense acord
El Consell de Ministres aprova el decret de reforma del sector de l’estiba La reforma, que imposa una liberalització, és el resultat de la nova legislació europea, l’incompliment de la qual comporta multes Els treballadors del sector s’hi oposen i convoquen un seguit de vagues, que desconvoquen tres vegades al març, quan l’executiu posposa l’aprovació del decret El 16 de març, el Congrés dels Diputats rebutja per majoria el projecte de llei El dia 30, patronal i sindicats arriben a un acord per a subrogar els llocs de treball existents, però el Govern del PP no ho accepta perquè sosté que…
Primeres mesures de llibertat de comerç entre els ports peninsulars espanyols i les colònies antillanes
A Espanya, primeres mesures de llibertat de comerç entre els ports peninsulars i les colònies antillanes
Els ports de Barcelona, els Alfacs de Tortosa, Alacant i Tarragona són autoritzats per a comerciar directament amb les Índies
Els ports de Barcelona, els Alfacs de Tortosa, Alacant i Tarragona són autoritzats per a comerciar directament amb les Índies
S’estableix un dret del 50% sobre tots els gèneres no catalans desembarcats en els ports d’Oran, Bugia, Alger i Trípoli
S’estableix un dret del 50% sobre tots els gèneres no catalans desembarcats en els ports d’Oran, Bugia, Alger i Trípoli Tanmateix, el comerç català a la Mediterrània és dificultat per la intercepció de vaixells catalans per part de les galeres castellanes
El Parlament Europeu obliga Espanya a implantar l’autonomia portuària
El Parlament Europeu aprova per 451 vots a favor, 243 en contra i 18 abstencions un reglament de ports que imposa l’autonomia portuària a Espanya i a Itàlia, els únics països europeus on els ports no tenen autonomia per a fixar les tarifes El reglament, que rep el vot en contra del PP, el PSOE i C’s, és una norma europea d’obligat com pliment La possibilitat de fixar tarifes és una rei- vindicació històrica dels ports catalans
Creació a Vilanova i la Geltrú del Front Portuari Català
Es constitueix a Vilanova i la Geltrú el Front Portuari Català, un consorci per a la promoció exterior i la recerca de nous tràfics del qual formen part Ports de la Generalitat i les autoritats portuàries de Barcelona i Tarragona, i que té la seu a l’estació marítima de Vilanova Dies després de la signatura, l’empresa pública Ports de la Generalitat comença l’ampliació de la dàrsena comercial de Vilanova
Expedició per a conquerir Mallorca
Surt, dels ports de Salou, Tarragona i Cambrils, l’ expedició per a conquerir Mallorca