Resultats de la cerca
Es mostren 202 resultats
melodia
Música
Successió de sons musicals de diferent altura que formen un conjunt i posseeixen un sentit musical.
Juntament amb el ritme i l’harmonia constitueix un dels elements essencials de la música tradicional occidental a partir del s XVI Per extensió, hom denomina melodia de colors de timbre una successió d’una mateixa nota en la qual varia únicament el timbre die Klangfarbenmelodie fou ideada per ASchönberg
melodia
Dolçor, suavitat, de la veu quan hom canta o parla.
melodia publicitària
Comunicació
Composició musical breu que serveix com a tonada o cançó publicitària identificadora d’una marca.
politò
Melodia utilitzada en el telèfon mòbil per a avisar d’una trucada entrant.
És una melodia polifònica, és a dir, reprodueix més d’una nota simultàniament ara bé, cal tenir un telèfon mòbil multimèdia capaç de reproduir els politons Actualment, els politons es poden descarregar en el telèfon mòbil, després de pagament, a través de l’enviament d’un missatge, o a través d’internet i una posterior connexió Bluetooth o cable entre l’ordinador i el telèfon mòbil
ària
Música
Melodia, vocal o instrumental, generalment acompanyada per l’orquestra i sovint precedida i seguida per un recitatiu, que té el seu lloc —potser el més important— en tota obra lírica: òpera, cantata, oratori, etc.
Originàriament i en l’accepció més general, ària era sinònim de melodia instrumental o vocal i designava petits fragments, fins i tot certes danses, d’essència generalment melòdica Al s XV, a Itàlia, expressava una manera particular de cant regional, per exemple “ària a la veneciana” Al s XVI, aer indicava la cançó musical adaptable a diverses estrofes de la mateixa composició poètica, o fins i tot de composició distinta, i es referia especialment a la part de la cantilena que s’elevà a la veu superior i es féu independent al s XVII Arie foren anomenats els primers fragments de…
cançó
Literatura
Composició poètica de caràcter líric i generalment de tema amorós que, inicialment, anava acompanyada de melodia.
D’origen obscur, constituïa ja la forma més elevada de la poesia occitana trobadoresca, i el seu tema era l'amor cortès i l’encomi La denominació de cançó fou confosa alguna vegada amb la de vers les Leys d’amor s XIV n'establien la diferència Així, atribuïren al vers una extensió major, de cinc a deu estrofes o cobles, i unes possibilitats de contingut més àmplies a la cançó, una extensió menor, de cinc a set estrofes, un contingut limitat als temes amorosos o encomiàstics, i un major refinament de les formes i en els mots Bé que la llibertat estròfica era total, dins una cançó les estrofes…
melodiós | melodiosa
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina