Resultats de la cerca
Es mostren 12 resultats
Sangha
Riu
Riu de l’Àfrica Central, que pertany a la República Centreafricana i a la República del Congo (1 700 km).
És format per la conjunció dels rius Mambéré i Kadéï, i desemboca al riu Congo, a Mossaka És utilitzat com a mitjà de comunicació en els seus darrers 785 km
Sanaga
Riu
Riu de l’Àfrica Occidental, a la República del Camerun (1 100 km).
Neix a les muntanyes d’Adamana i desemboca a l’Atlàntic a la badia de Biafra
Chari
Riu
Riu de la regió sudanesa; la major part del seu curs recorre el Txad (1200 km).
Neix a la unió del Bamingui i el Gribingui a la frontera de la República Centreafricana A N'Djamena se li uneix el Logone per l’esquerra, i a partir d’aleshores fa de frontera amb el Camerun fins que desguassa a la vora meridional del llac Txad És navegable amb aigües altes
aigua d’Ora
Riu
Riu prepirinenc, al límit entre el Berguedà, el Solsonès i el Bages, afluent per l’esquerra del Cardener, en el qual desguassa prop i aigua amunt de Cardona.
Neix al peu de la roca Gran de Ferrús, a la serra d’Ensija, entre els termes de Gósol i de Fígols Fins a Llinars rep el nom d' aigua de Llinars Aigua avall del congost on hi ha el priorat de Graudescales, al peu de la serra de Busa, entra a la vall d’Ora que dóna nom a l’antic terme de la Vall d’Ora El seu curs és epigènic i orientat al S-SW travessa molt encaixat l’accidentada geologia del Berguedà i del Solsonès el relleu se suavitza després i, a partir de Sorba, el riu és ja plàcid i la vall ampla La conca té 187 km 2 i el cabal és, a Sorba, de 0,96 m 3 per segon, migradesa motivada per l…
riu d’Or
Riu
Afluent, per la dreta, del Llobregat, que neix als contraforts S de la serra de Castelladral, prop de Castellnou de Bages, i després de travessar els termes de Santpedor i de Sant Fruitós de Bages, aflueix al seu col lector aigua avall de Sant Benet de Bages.
Logone
Riu
Riu del Txad, format per dos braços, l’oriental, que neix al Camerun, i l’occidental, que neix al vessant sud de la muntanya Ubaka, a 1 260 m d’altitud (1 000 km).
Conflueix, per l’esquerra, amb el riu Chari, prop de N'Djamena, a 100 km del llac Txad Fa de frontera entre els estats del Camerun i el Txad
riu Sec
Riu
Curs fluvial que travessa els municipis d’Avinyó i Artés (Bages), on desguassa en la Riera Gavarresa, afluent del Llobregat.