Resultats de la cerca
Es mostren 30 resultats
Sun Kosi
Riu
Riu asiàtic, que neix a la Xina, i després de fluir pel Nepal, entra a l’Índia on desemboca al Ganges.
Babai
Riu
Riu asiàtic, que neix al Nepal, i després d’entrar a l’Índia aflueix al Ghaghara.
Tāpi
Riu
Riu del centre N del Dècan, a l’Índia (705 km).
Neix a l’W de Multai i té una direcció general E-W rep per l’esquerra el riu Pūrna, i desemboca a la mar d’Aràbia al golf de Khambhāt, vora la ciutat de Surat
Son
Riu
Riu de l’Índia, afluent, per la dreta, del Ganges (650 km).
Neix al Dècan, al NE de la serralada de Sātpura, i desemboca prop de Patna
riu de Sant Josep
Riu
Afluent, per l’esquerra, de l’Arieja, a la solana d’Andorra, dins la parròquia de Canillo (Andorra), que neix al vessant oriental del port Dret i s’uneix al seu col·lector al pla de la Vaca Morta.
el Runer
Riu
Afluent, per l’esquerra, de la Valira, que neix al port de Caborreu i s’uneix al seu col·lector vora Arcavell; és termenal entre Andorra i l’Alt Urgell.
ribera d’Ordino
Riu
Riu d’Andorra, afluent de la Valira per la dreta, que neix amb el nom de torrent de Fontblanca als estreps del puig de Siguer (2 520 m).
Davalla en direcció ESE fins a uns 1 940 m alt i adopta la direcció SW, amb el nom de Rialb A uns 1 460 m alt rep la riera de Tristaina i pren la direcció SSW, i a uns 1 180 m alt rep la riera d’Ercs i s’orienta al SSE L’aiguabarreig és a uns 1 040 m alt, entre Engordany i Andorra la Vella, enfront de les Escaldes El perfil longitudinal evoluciona seguint el curs vall glacial ben visible a la capçalera, els llindars van desapareixent convertits en ràpids d’acord amb el règim nivopluvial a la capçalera i pluvial aigües avall La conca coincideix aproximadament amb les parròquies d’Ordino on…
Narmada
Riu
Riu del centre de l’Índia (1 250 km de longitud i 94 500 km2 de conca).
Neix a les muntanyes de Sātpurā, i el curs superior té nombroses cascades Desguassa a la mar d’Aràbia, al golf de Khambhāt És un dels rius sagrats de l’Índia
riu de Muntaner
Riu
Afluent de la ribera d’Ordino per la dreta, dins la parròquia de la Maçana (Andorra); neix al coll de Muntaner (o d’Aós), al límit amb l’Alt Urgell, i s’uneix al seu col·lector prop de Sispony.
riu de Montcau
Riu
Riu d’Andorra, afluent, per l’esquerra, de la Valira d’Encamp, que neix al vessant oriental del pic de Casamanya i desemboca al seu col·lector a Canillo.
Prop d’aquest poble hi ha les bordes de Montcau