Resultats de la cerca
Es mostren 2 resultats
àcid araquidònic
Bioquímica
Un dels àcid gras indispensables, constituent important dels fosfàtids animals, present en petites quantitats al fetge, al cervell i als òrgans glandulars i —en proporcions encara més reduïdes— en els greixos de reserva i en la mantega.
En estat líquid es congela a -49,5°C El seu índex de iode és 333,5 Biològicament és el precursor de la prostaglandina E 2
anabasina
Bioquímica
Alcaloide isòmer de la nicotina, present en la Nicotiana glauca i, sobretot, en l’Anabasis aphylla, quenopodiàcia del Turquestan i de la regió de la Mar Càspia, de la qual planta és extret.
Líquid molt tòxic que es congela a 9°C i bull a 270-272°C, soluble en aigua i en solvents orgànics És emprat com a insecticida, com a succedani de la nicotina