Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
pesafiltres
Química
Flascó de vidre, especialment el de forma cilíndrica, sense coll, alt o baix, amb la boca ampla i esmerilada, per l’interior o l’exterior, on hom acobla una tapadora, com a mascle o com a femella.
És emprat per a pesar substàncies, especialment sòlides
factor gravimètric
Química
Proporció en pes que hi ha d’un element dins un compost químic.
Hom utilitza aquest factor quan no és possible de pesar directament l’element que hom vol analitzar, sinó que es precipita i es pesa combinat amb un altre compost Hom calcula el pes de l’element segons la fórmula pes de l’element = pes de la mostra precipitada x factor gravimètric Els factors gravimètrics es troben tabulats
microbalança
Física
Química
Balança analítica que permet de pesar mostres de pocs mil·ligrams amb una precisió de mil·lèsimes de mil·ligrams.
vidre de rellotge
Química
Disc lleugerament còncau, de diverses dimensions, utilitzat com a tapadora de vasos de precipitats i com a suport de substàncies en pesar-les, transportar-les, assecar-les, etc.
bureta de pesada
Química
Petit dipòsit de vidre, amb clau per a la càrrega i la descàrrega, que conté la solució de reactiu emprada en una determinació volumètrica on hom vol assolir la màxima precisió, i que hom pot pesar fàcilment abans i després de la valoració; de la diferència de pes hom calcula el volum de solució consumit.