Resultats de la cerca
Es mostren 6 resultats
illa de Cullera
Illa
Antic illot actualment unit, formant com un tómbol, al cap de Cullera (Ribera Baixa), anomenat també cabeç dels Pensaments (actual punta dels Pensaments).
En 1955-56 hi fou excavat un fortí romà del s IV dC, establert probablement com un lloc per a vigilar la costa És un dels rars jaciments arqueològics d’aquesta mena coneguts als Països Catalans Les excavacions foren patrocinades per la Fundació Bryant i dirigides per Miquel Tarradell i Domènec Fletcher Els materials són al Museu de Prehistòria de València
Bonaire

Vista de Bonaire
Donal Boyle (CC BY-SA 2.0)
Illa
Illa de les Petites Antilles (Sotavent), davant la costa de Veneçuela.
És formada per materials cretacis, recoberts en part per dipòsits corallins, i el clima hi és tropical semiàrid El principal recurs econòmic és l’agricultura, que aprofita l’aigua de la pluja, i l’explotació de fosfats i sal, per a l’exportació La capital és Kralendijk Fou descoberta el 1499 per Alonso de Ojeda i Amerigo Vespucci, i el 1634 passà a poder dels holandesos Terminal petroliera
Saba
Illa
Illa de les Antilles situada a l’E de Puerto Rico, que constitueix un municipi autònom especial dels Països Baixos.
Formà part de les Antilles Neerlandeses fins el 2010, que obtingué l'estatut actual
Sint Eustatius
Illa
Illa de les Antilles situada a l’E de Puerto Rico, que constitueix un municipi autònom especial dels Països Baixos.
Fins el 2010, que obtingué l'estatut actual, formà part de les Antilles Neerlandeses
l’Estell
Illa
Caseria
Antiga illa de l’Albufera, que dóna nom a una caseria (les Cases de l’Estell) del municipi de Sueca (Ribera Baixa), a la zona d’arrossars entre el Palmar i el Perelló.