Resultats de la cerca
Es mostren 23 resultats
entrenador | entrenadora
Esport
Tècnic esportiu que dirigeix els entrenaments dels atletes en llur activitat específica.
L’entrenador ensenya l’estil de l’esport respectiu, explica les tàctiques a emprar en la competició, s’ocupa de la preparació física dels esportistes i vetlla per mantenir-los un esperit estimulant
surf de caiac
Esport
Esport nàutic, generalment practicat al mar, que consisteix a mantenir-se en equilibri sobre grans onades amb un caiac de surf.
jòguing
Esport
Excercici físic consistent a córrer sobre diversos tipus de terreny (pista, camins, rutes urbanes, etc) practicat per mantenir-se en forma.
Fou molt popular als EUA i s’estengué a Europa els anys setanta Hom en diu també fúting
hidrobob
Esport
Esport d’aventura que consisteix a fer un descens per un riu amb un hidrobob, sobre el qual cal mantenir l’estabilitat.
esquí
Esport
Cadascuna de les llenques de material dur (fusta, fibra sintètica, alumini, acer, etc) terminades anteriorment en punta corbada que se subjecten a cada peu i que serveixen per a lliscar sobre una superfície coberta de neu.
La sola de cada llenca és travessada longitudinalment per un o més canals que permeten de mantenir la direcció, i els cantells respectius van proveïts d’uns bordons metàllics que “mosseguen” la neu i permeten un major domini dels moviments Llur longitud, altura i elasticitat varien segons l’especialitat a practicar, l’estatura i el pes de qui els utilitza i les condicions de la neu Les fixacions que subjecten els peus a cada esquí van proveïdes de ressorts automàtics que alliberen el peu en cas de caiguda violenta
ciclisme darrere moto
Esport
Varietat de competició ciclista, en pista, consistent en proves de mig fons o de persecució entre equips formats per un ciclista ( stayer
) i un motorista (entrenador).
L’entrenador pilota una motocicleta de cilindrada petita, dotada d’un quadre que manté un corró mòbil a 60-80 cm de la roda posterior, i corre precedint el stayer per tal de vèncer la resistència de l’aire i d’obrir-li un “passadís” per on el ciclista pot augmentar la velocitat Aquest, al seu torn, acciona la bicicleta procurant de mantenir la seva roda anterior en contacte amb el corró mòbil Entre el campions d’aquesta especialitat més importants han destacat Parragon, Parent i Linast, de França, Verschuren, d’Alemanya RFA, i Guillem Timoner
crist
Esport
Exercici executat a les anelles que consisteix a mantenir els braços oberts i estirats de manera que restin en angle recte amb el cos.
esperó
Esport
Tecnologia
Reforç extern de la canya d’una bota d’esquí, situat a la part posterior, que ajuda a mantenir la cama flexionada cap endavant.
entrenador
Esport
Nom genèric donat a una sèrie d’instruments especials projectats per a mantenir el cos en forma i que permeten d’ésser usats en sala.
piragüisme
Esport
Esport consistent a navegar amb piragua, canoa o caiac.
Modalitat olímpica des del 1936, és practicada en piragües d’una, dues o quatre places dites K-1 5,20 m de longitud per 51 cm d’amplada i 12 kg de pes per a un sol tripulant, K-2 6,50 m de longitud, 55 cm d’amplada i 18 kg de pes per a dos tripulants i K-4 11 m de longitud, 60 cm d’amplada i 30 kg de pes per a quatre tripulants o en canoes d’una o dues places C-1 5,20 m de longitud, 75 cm d’amplada i 16 kg de pes per a un sol tripulant i C-2 6,50 m de longitud, 75 cm d’amplada i 20 kg de pes per a dos tripulants que remen agenollats La principal dificultat per a la pràctica del piragüisme és…