Resultats de la cerca
Es mostren 17 resultats
parapent
Parapent
© Fototeca.cat
Esport
Tipus d’ala per a vol
lliure consistent en una vela allargada i lleugerament corba, a les vores de la qual són fixats una sèrie de cables d’uns 5 m que sostenen el tripulant.
Dóna a lloc a la modalitat esportiva del mateix nom, en la qual hom es llança des d’un pendent, un penya-segat, etc per tal de quedar suspès en l’aire gràcies a la sustentació El parapent permet una certa maniobrabilitat i hom pot aconseguir desplaçaments, ascensions i canvis de direcció aprofitant els corrents de l’aire
luge

Luge
Esport
Trineu o tobogan sense motor que es desplaça lliscant sobre pistes de pendent pronunciat.
La persona que el mena s’hi colloca estirat sobre l’esquena Per a conduir-lo hom acciona amb el peu un dels dos patins, que també fa de fre Deriva del trineu clàssic i entrà en l’esport els anys cinquanta els primers campionats del món foren el 1958 És esport olímpic des dels Jocs Olímpics d’Innsbruck 1964 La classificació d’una competició de luge és feta sumant els temps de les mànegues disputades quatre mànegues per a les proves individuals masculines i femenines i dues per a les proves de parelles només masculines
esport d’aventura
Esport
Qualsevol de les activitats esportives que es practiquen fent servir bàsicament els recursos que ofereix la mateixa natura en el medi en què es desenvolupen.
Sovint deriva de pràctiques esportives ja existents, modificades Està molt relacionat amb l’augment del turisme en zones de muntanya a Catalunya, hom els practica sobretot al Pallars Jussà, al Pallars Sobirà, a la Vall d’Aran, l’Alt Urgell i la Cerdanya Entre els més practicats hi ha els anomenats barranquisme, hidrotrineu, hidrobob, l’esquí de riu, el salt de pont, l’heliesquí, a més de l’ala de pendent, el descens en bot i el tresc
alaesquí
Esport
Variant d’ala de pendent que hom practica amb esquís per facilitar l’enlairament i l’aterratge sobre neu.
eslàlom
Esport
Cursa d’esquí alpí consistent en un descens fent una successió de viratges, jalonat amb diverses portes.
N'hi ha dues modalitats l’eslàlom especial i l’eslàlom gegant El primer és un descens curt, sobre un pendent molt accentuat, amb un recorregut imposat per una sèrie de portes assenyalades amb unes banderetes de diferents colors, que estan disposades formant figures diverses Les curses són fetes en dues mànegues de traçat diferent L’eslàlom gegant és un descens molt ràpid, marcat sobre un terreny variat amb desnivells sobtats, canvis de ritme i superfície accidentada També es disputa en dues mànegues i la suma del temps obtingut en cadascuna estableix el guanyador Les portes estan…
esquí alpí

Esquí alpí
© Corel / William P. McElligott, Ottawa, Canadà
Esport
Modalitat de l’esquí en què es tracta de baixar amb el menor temps possible seguint un traçat marcat, sinuós i amb pendent variable.
Segons les dificultats tècniques i el tipus de recorregut la modalitat s’anomena eslàlom, eslàlom gegant, supergegant o descens El 2008 es disputà per primer cop una prova de la Copa del Món d’esquí alpí a Catalunya L’escenari fou l’estació de la Molina
botrioide
Esport
Dit de les colades estalagmítiques de formes arraïmades que s’han disposat en un pendent accentuat adaptant-se a les irregularitats de la roca subjacent.
migtub
Esport
Pista de forma semicilíndrica excavada a la neu, amb un pendent que permet al surfista de fer salts i trucs mentre es desplaça d’una paret a l’altra.
La forma d’aquesta installació fa que també es conegui colloquialment com a u
trampolí
Esport
En l’esquí, pla inclinat, recobert de neu, de 70 i 90 m de longitud, amb un pendent de perfil adequat per a proporcionar l’impuls necessari als saltadors.
Forma part del programa olímpic categoria masculina
migtub
Esport
Tipus de rampa de forma semicilíndrica, amb un pendent que permet al patinador de fer salts i trucs mentre es desplaça amb el monopatí o els patins d’una paret a l’altra.