Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
Brad Bird
Cinematografia
Director de cinema d’animació, guionista i productor nord-americà.
Després de treballar com a dissenyador d’animació del film The Fox and the Hound 1981 per als estudis Walt Disney, formà part de l’equip de la sèrie The Simpsons 1989-98 Dirigí la seva primer pellícula d’animació, de la qual fou guionista, per a la Warner Bros The Iron Giant , 1999 L’any 2000 passà a formar part de l’equip de Pixar , on fou director i guionista de les pellícules animades The Incredibles 2004 i Ratatouille 2007, per les quals fou guardonat amb dos premis Oscar a la millor pellícula d’animació Ha rebut també el premi Winsor McCay 2011, en reconeixement a la seva trajectòria…
Gary Cooper
Cinematografia
Nom amb què és conegut l’actor cinematogràfic nord-americà Frank J. Cooper.
Personificà i mitificà “el bon americà” al cinema dels EUA, especialment en la figura del cowboy adust, tímid i simpàtic The Winning of Barbara Worth, 1926 The Man from Wyoming, 1930 The Plainsman , 1936 The Cow-Boy and the Lady, 1938 The Westerner, 1940 High Noon, 1952 Vera Cruz, 1954 Bon comediant, intervingué també en films humorístics de Lubitsch i de Capra, i també en nombroses cintes d’aventures, com Lives of a Bengal Lancer 1935, Beau Geste 1939, etc
David Lynch
Cinematografia
Realitzador cinematogràfic nord-americà.
Cursà estudis de pintura i escultura i, gràcies al curtmetratge The Alphabet 1968, accedí a l’American Film Institute Els seus films exploren un món malaltís i subterrani, tan angoixant i absurd com suggeridor Eraserhead 1976, el seu primer èxit, se situà en els circuits comercials malgrat l’estètica surrealista del film i l’ambigüitat del relat, i amb The Elephant Man 1980 es consolidà com un dels directors més originals Després del fracàs comercial de la superproducció de ciència-ficció Dune 1984, retornà al seu món inconnex i oníric amb Blue Velvet 1986, considerat el seu millor film,…
Cinema 2009
Cinematografia
Cinema nord-americà L'auge del cinema en 3D que es va produir el 2009 es pot entendre com una manera de fer minvar –en la mesura que es pugui– els efectes, cada cop més notoris, de la pirateria i les descàrregues illegals per internet, oferint imatges impossibles de reproduir a la petita pantalla o a l'ordinador, de la mateixa manera que els anys cinquanta i seixanta es van expandir les superproduccions espectaculars en un intent de suavitzar la competència de la televisió Caldrà veure si aquesta tendència acabarà quedant en una efímera curiositat tecnològica o si es generalitzarà Avatar ,…