Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
orsa

secció transversal d’una embarcació poc calat amb orsa mòbil a la quilla
© Fototeca.cat
Transports
Peça metàl·lica o de fusta que és disposada a la quilla d’algunes embarcacions de vela, especialment en els iots de regates, per tal de millorar-ne l’estabilitat i facilitar-ne el govern.
L’orsa és especialment necessària en les embarcacions de poc calat, les qualitats marineres de les quals millora notablement en augmentar el pla de la deriva En els iots petits, l’orsa és disposada a l’interior d’una caixa proveïda de parets estanques i és dotada d’un moviment de translació o de rotació en el pla diametral, i en abaixar-la, permet de navegar amb molta vela, sense perill de bolcar En els iots grans, és fixa i consisteix en un bloc de ferro o plom empernat a la quilla de fusta o bé disposat a l’extrem inferior d’una planxa fixada pel seu altre extrem a la quilla
bibotella
Transports
Bloc de dues botelles d’aire comprimit que l’escafandrista es col·loca a l’esquena amb l’ajuda dels guarniments.
talla
Transports
Tecnologia
Bloc de ferro o de fusta d’un bossell, a l’interior del qual són muntades la politja o les politges.
monobotella
Transports
Bloc format per una sola botella d’aire comprimit, que l’escafandrista es col·loca a l’esquena amb l’ajuda dels guarniments.