Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
bricbarca
Transports
Vaixell de vela de tres o més pals, a més del bauprès.
Els tres pals eren de tres peces, encreuats i amb cofes, i aparellaven veles rodones, llevat el pal de mitjana, que era de dues peces, sense encreuar i sense cofes, però amb una botavara i un pic per a hissar-hi l’aurica i l’escandalosa També rebé els noms de bergantí corbeta, corbeta i barca
aparell de bricbarca
Transports
Aparell l’arboradura del qual, a més del bauprès, consta de tres o més arbres que, exceptuant el de mitjana, són tots de tres peces, encreuats i amb cofes; el de mitjana és de dues peces, sense encreuar i sense cofa, però amb una botavara i un pic per a hissar-hi l’aurica i l’escandalosa.
aparell de pollacra bricbarca
Transports
Aparell com el d’un bricbarca de tres pals, però amb la diferència que el trinquet i el major, en comptes d’ésser de tres peces i amb cofes, són de dues peces i sense cofes, com els arbres d’un aparell de pollacra.
clíper
Transports
Veler, aparegut vers el 1830, que es caracteritzava per la seva gran velocitat, independentment del tipus d’aparell, bé que solia arborar aparell rodó (de fragata o de bricbarca) o de veles de ganivet (aparell de goleta).
Originàriament el buc fou de fusta, i després, també, mixt i fins i tot metàllic de formació còncava per tal que la roda tallés millor la mar amb la qual cosa hom guanyava velocitat però perdia fins i tot un terç de la capacitat de càrrega, l’eslora arribà a ésser 7,2 vegades la mànega així, en algunes singladures, la velocitat arribà a ésser de 19 nusos de mitjana El tonatge era molt variable i anava des d’unes 500 tones fins a unes 4 500 Els primers clípers foren construïts als EUA pels volts del 1830, i els constructors britànics els imitaren tot seguit La guerra de Secessió nord-americana…