Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
horitzó artificial
Transports
Superfície plana horitzontal i reflectora, emprada per a observar altures d’astres amb un sextant (o un altre instrument de reflexió) quan hom no pot veure l’horitzó de la mar.
Hi ha dues classes d’horitzons artificials els de fluid , constituïts per la superfície lliure d’un líquid en repòs que reflecteix bé els objectes, com l’argent viu o l’oli, posat en un receptacle, i els de cristall , que consisteixen en un mirallet circular que hom posa horitzontal servint-se d’un nivell d’aire L’angle que hom mesura amb el sextant fent servir un horitzó artificial és el que forma l’astre observat amb la seva imatge reflectida en el dit horitzó artificial, o sigui el doble de l’altura de l’astre sobre l’horitzó de la mar
envolar-se
Transports
Passar una aeronau de la posició de repòs (a terra, en mar, sobre un portaavions, etc) a la situació de vol normal.
tacògraf
Transports
Comptaquilòmetres dotat d’un sistema d’enregistrament complementari que porten certs camions i que permet de comptabilitzar-ne els temps de marxa i els d’aturada i la seva naturalesa (fer benzina, avaries, repòs del conductor, etc).
Gràcies a aquestes indicacions, que queden generalment enregistrades sobre una cinta contínua, hom pot controlar la utilització dels vehicles de transport