Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
pendolació natural
Transports
Pendolació no forçada basada en el fet d’elevar el pla de sustentació de la suspensió de manera que la força centrífuga actuï per ella mateixa i així produeixi la inclinació de la caixa.
La simplicitat d’aquest sistema és d’una gran importància perquè redueix els costs d’installació i manteniment alhora que augmenta la fiabilitat del funcionament En aquest sistema, el grau de basculació és proporcional a la força centrífuga produïda en cada instant, fet que permet que el sistema s’autoreguli Com a exemple d’aplicació destaquen els trens Talgo Pendular
Alejandro Goicoechea Omar
Transports
Enginyer basc.
Estudià a l’Escola d’Enginyers de l’Exèrcit Fou director de la construcció de l’anomenat cinturó de ferro , defensa fortificada al voltant de Bilbao per protegir la ciutat de l’avanç de les tropes franquistes durant la Guerra Civil Espanyola El 1937 passà al bàndol rebel i donà detalls dels punts dèbils de la línia defensiva que havia dirigit, fet que propicià la caiguda de Bilbao El 1942 culminà amb èxit el disseny del tren TALGO
tren d’alta velocitat

Tren d’alta velocitat del trajecte Barcelona-Madrid
© RENFE
Transports
Tren que circula a velocitats mitjanes superiors a 200 km/h per línies d’alta velocitat.
Actualment, tant el material mòbil com les línies més modernes permeten que el ferrocarril d’alta velocitat arribi fins a 350 o 400 km/h amb gran seguretat Les infraestructures per on han de circular aquests trens han de tenir uns paràmetres de qualitat estrictes, com són amplis radis de corba situats entre 4000 i 7000 metres, rampes màximes que no superin 12,5 millèsimes, túnels de gran secció per a reduir els efectes aerodinàmics, gran separació entre les vies entrevia de 4,7 a 5 metres i construcció estanca de les caixes del vehicle per a evitar molèsties als viatgers a causa de les…