Resultats de la cerca
Es mostren 10 resultats
ungla

Àncora de quatre braços acabats amb les ungles respectives
Transports
Cadascuna de les puntes triangulars o piramidals d’una àncora, per mitjà de les quals aquesta es clava al fons.
àncora de Danforth
Transports
Àncora de patent, que té una espècie de cep sota la creu, la qual cosa permet d’estibar-la a l’escobenc.
Té, a més, els braços plans i sense solució de continuïtat amb les ungles Originàriament fou usada en embarcacions menors actualment és emprada també en grans vaixells
àncora de Marrel-Risbec
Transports
Àncora sense cep, d’acer dolç i ungles molt amples.
Els braços formen un angle agut amb la canya i poden girar uns 50° a banda i banda
braç
Transports
Cadascuna de les dues parts de l’àncora compreses entre la creu i cadascuna de les ungles.
àncora de bolet

Àncora de bolet
© Fototeca.cat
Transports
Àncora desproveïda d’ungles i de braços, que es clava al fons de la mar mitjançant un casquet esfèric.
És usada només en embarcacions menors
serrabosses
Transports
Cadena ferma a l’orla d’una embarcació, amb la qual s’enganxa l’àncora per les ungles per penjar-la.
àncora de Rodger
Transports
Àncora amb cep molt semblant a la de l’almirallat, però amb els braços més gruixuts i les ungles més primes.
angle de presa
Transports
Angle que a les àncores de cep forma la superfície plana de les ungles amb la recta que uneix l’extrem de l’ungla i el pern de l’arganell.
cep

Àncora amb cep
Transports
Peça llarga que, fixada a l’extrem de l’àncora de cep perpendicularment al pla determinat pels dos braços i a la canya, fa adoptar a l’àncora la posició més adient perquè una de les ungles es clavi en el fons.