Resultats de la cerca
Es mostren 9 resultats
el Paraire
Enclavament
Enclavament (3,12 km2) del municipi de Xàtiva (Costera), entre els termes de Sallent de Xàtiva i de la Llosa de Ranes.
la Ciutadella de València
Militar
Fortalesa militar feta construir per Felip V el 1708, un cop presa la ciutat, sobre la derruïda Casa d’Armes.
Fou presó militar dels partidaris del rei arxiduc Carles III, dels francesos el 1809, i dels liberals, els absolutistes i els carlins durant el s XIX Fou enderrocada el 1901 la làpida que en commemorava la construcció per Felip V, de marbre negre, havia estat destruïda pels valencians el 1808
el Pinar dels Frares
Enclavament
Enclavament del municipi de Xàtiva (Costera), situat entre els termes de Carcaixent (N), Simat de la Valldigna (E), Sant Joan de l’Énova (W) i Rafelguaraf (S).
Inclou la caseria de Realenc
Miralbó
Enclavament
Enclavament (0,029 km2) del municipi de Llocnou d’en Fenollet (Costera), situat dins el terme de Xàtiva, a la dreta del riu d’Albaida, a l’W de la muntanya del Puig.
Era lloc de moriscs 8 focs el 1609 i depenia de la Torre d’en Lloris
Milans
Enclavament
Enclavament (0,05 km2) del municipi de Cerdà (Costera), al territori de la Foia de Cerdà.
Terrafort
Enclavament
Enclavament (1,25 ha) del municipi de Xàtiva (Costera), entre Rotglà i Corberà i la Llosa de Ranes, al N de la ciutat.
Les seves terres són regades per la séquia del Puig
la Senyoria del Comte
Enclavament
Enclavament (2,5 ha) del municipi de Xàtiva (Costera), entre Llocnou d’en Fenollet i el Genovés.
Fontanars
Enclavament
Enclavament (0,67 km2) del municipi de Cerdà (Costera), al sector de la Plana, damunt la Foia de Cerdà.
la Font Amarga
Enclavament
Enclavament (0,16 km2) del municipi de Xàtiva, entre els de Rotglà i Corbera i d’Estubeny (Costera).