Resultats de la cerca
Es mostren 34 resultats
coll
Jocs
En la baralla, símbol que permet de vincular cada carta a una de les distintes sèries bàsiques: oros, copes, espases i bastos (cartes espanyoles), i cors, diamants, piques i trèvols (baralla francesa).
rei

Rei del coll d’oros
Jocs
En el joc de cartes, la dotzena carta de cada coll, que duu pintada la figura d’un rei.
sota

Sota del coll d’oros
Jocs
En cada coll del joc de cartes, la superior al nou i inferior al cavall, que porta estampada una figura de patge.
cavall

Cavall del coll d’oros
Jocs
En el joc de cartes, la carta de cada coll on hi ha pintat un home a cavall i que va marcada amb el nombre 11, la qual sol valer més que la sota i menys que el rei.
bescambrilla
Jocs
Joc de cartes (de basa) jugat entre dos jugadors o quatre, que es poden aparellar, i amb quaranta naips o amb el joc complet de cartes.
D’antuvi hom dóna tres cartes a cada jugador i en gira una altra, la qual determina el coll d’atot Guanya la basa l’atot més alt, la carta de major puntuació entre les mateixes d’un coll, o el jugador que té la mà si les cartes jugades no són atots i són de diferent coll La partida acaba quan han estat fetes totes les bases possibles, i guanya el jugador que fa més punts
espasa

Diferents cartes d’espases