Resultats de la cerca
Es mostren 10 resultats
geps
Jocs
Joc de nois, anomenat també les gepes.
Hom el practica amb una pilota petita i contundent, que és llançada enlaire i cada jugador ha d’intentar de copsar-la i de llançar-la contra l’esquena dels altres, que fugen tot cercant algun amagatall Cada jugador procura de tornar a recollir-la i de tirar-la novament a l’esquena dels altres
estel
Jocs
Aparell format per un tros de paper o de tela mantingut estès i subjecte per una carcassa de canyes o de llistons que pren en conjunt una forma poligonal.
Va lligat a un cordill llarg i hom el deixa anar perquè s’elevi per mitjà de l’impuls de l’aire i s’aguanti enlaire gràcies a la pressió d’aquest Hom hi colloca, també, en un extrem una cua feta de draps perquè tingui més estabilitat Bé que construït com a joguina, ha estat utilitzat com a instrument d’investigació científica i els xinesos el fan servir com a element estètic en manifestacios folklòriques i festes populars
pedralta
Jocs
Joc consistent a tirar enlaire i tomar pedretes fins a cinc, segons certes regles.
saltar a corda
Jocs
Joc que consisteix a fer voltar, enlaire i a l’alçada d’una persona, una corda sostinguda pels extrems i a saltar-la cada vegada que toca a terra.
Pot fer girar la corda la mateixa persona que salta agafant-ne un extrem a cada mà, o bé dues altres persones agafant-ne un extrem cada una
jocs malabars
Jocs
Exercicis d’habilitat i destresa que hom practica com a espectacle, consistents a llançar enlaire diferents boles o altres objectes i tomar-los de manera que no caiguin a terra.
diàbolo
Jocs
Joc en què hom fa rodar, llança enlaire i toma un rodet amb un cordill que té agafat pels dos caps mitjançant dos pals que fa pujar i baixar alternativament.
volant
Jocs
Trosset de suro o de fusta folrat de pell i coronat de plomes que serveix per a jugar llançant-lo enlaire amb una raqueta i mirant que mai no caigui a terra.
virolet
Jocs
Ballaruga prismàtica, amb un número o lletra a cada cara, que era emprada originàriament en un joc d’atzar en què decidia la sort la cara que mirava enlaire quan parava de ballar.
rei
Jocs
En el joc del botxí o de l’osset, la part més còncava de l’astràgal oposada al botxí, la qual, si queda de cara enlaire, fa guanyar la partida i ordena els càstigs al botxí.
joc de xapes
Jocs
Joc en què hom tira dues monedes enlaire, i el qui les tira guanya, perd o ni guanya ni perd, segons que caiguin ambdues de cara, ambdues de creu o l’una de cara i l’altra de creu.