Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
Santa Magdalena de Ribalera
Santuari
Medicina
Santuari i antic hospital del municipi de Farrera (Pallars Sobirà), al límit amb els de les Valls de Valira i Montferrer de Segre (Alt Urgell), a la Ribalera, a la dreta del Romadriu.
És situat al centre del bosc de Santa Magdalena , que té més de 20 km de llarg, és poblat de pins, avets i bedolls i té una superfície de 8 000 ha
Arboló
Santuari
Santuari de la Mare de Déu d’Arboló
situat a 640 m alt. damunt una roca espadada a l’esquerra de la Noguera Pallaresa, dins l’antic terme d’Estac, del municipi de Soriguera (Pallars Sobirà).
L’actual església és romànica 1150 però el castell i l’església d’Arboló són esmentats ja el 781 En aquest indret el riu s’engorja per l' estret d’Arboló , que separa les riberes de Sort i de Gerri de la Sal
santuari del Pont
Santuari
Santuari (la Mare de Déu del Pont) del municipi de Vall de Cardós (Pallars Sobirà), dins l’antic terme d’Estaon.
És situat a la vall de Cardós, a la dreta de la Noguera de Cardós, a l’indret d’un antic pont de tradició romana
la Muntanya
Santuari
Santuari (la Mare de Déu de la Muntanya) del municipi de Rialb (Pallars Sobirà), dins la parròquia de Caregue, a la dreta del riu de Caregue, aigua amunt de Surp.
el Soler
Santuari
Santuari de la Mare de Déu del Soler del municipi de Sort (Pallars Sobirà), dins l’antic terme d’Enviny.
És situat, en un coster, a la dreta de la Noguera Pallaresa, vora l’hostal Nou
parc natural de l’Alt Pirineu
Espai natural
Parc natural creat per la Generalitat de Catalunya l’1 d’agost de 2003 a les comarques del Pallars Sobirà i l’Alt Urgell.
És el més extens de Catalunya La seva superfície suma 69 850 ha, 61 540 de les quals corresponen al Pallars Sobirà el 55,2% de la superfície de la comarca i 8 310 ha, a l’Alt Urgell el 5,7% del total de la comarca La creació d’aquest parc respongué a la voluntat de protegir els valors geològics, biològics, ecològics, paisatgístics i culturals inclosos en el seu àmbit i establir un règim d’ordenació i de gestió adreçat al desenvolupament sostenible d’aquest territori Entre els valors naturals del parc destaquen zones d’interès geològic, com ara l’estany de Certascan, que és l’estany glacial…
Esplà
Santuari
Santuari (la Mare de Déu d’Esplà) del municipi de Baix Pallars (Pallars Sobirà), dins l’antic terme de Baén, situat en una elevació (1 533 m), al nord-est de la serra de Cuberes.
Esmentat ja el 1163, depenia d’Espluga de Cuberes
Biuse
Santuari
Santuari de la Mare de Déu de Biuse
, al municipi de Llavorsí (Pallars Sobirà), situat en un coster, a l’esquerra de la Noguera Pallaresa, aigua avall de la vila.
Era un antic castell pertanyent als comtes de Pallars