Resultats de la cerca
Es mostren 6 resultats
bonet
Indumentària
Capell petit de quatre becs utilitzat per eclesiàstics, graduats, etc.
El bonet és un capell sense ales, generalment confeccionat amb una matèria flexible, que s’adapta totalment o en la seva part inferior al crani Apareix ja a l’època antiga en diverses civilitzacions A l’Europa occidental el seu ús començà d’estendre's a la baixa edat mitjana
marxa histèrica
Medicina
Marxa típicament incongruent i contradictòria, que no s’adapta a cap tipus de trastorn de les funcions nervioses.
mitja

Parell de mitges
Indumentària
Cadascuna de les dues peces de vestir de cotó, llana, seda o fibres artificials, que s’adapta al peu i a la cama generalment fins més amunt del genoll.
cisa
Indumentària
Obertura que hom fa a la part superior de cada costat del cos de les peces de vestir a la qual hom adapta després l’extrem superior de la màniga.
mirall frontal
Medicina
Mirall de superfície còncava i amb un llumet elèctric al centre que el metge s’adapta al front i que utilitza principalment en les exploracions de laringe i d’orella.
guant

Guants de goma
© Corel - Frances Vergil
Indumentària
Peça de vestir que cobreix la mà o la mà i el puny i a vegades l’avantbraç i que s’adapta a la forma de la mà presentant una beina per a cada dit o almenys per al dit gros.