Resultats de la cerca
Es mostren 122 resultats
truc

Boles de billar o trucs
© FikMik / Fotolia.com
Billar
Bola de fusta, de vori, etc, amb què hom juga a billar, a les bitlles, etc.
tronera
Billar
Cadascun dels forats que hi ha en certes taules de billar on poden anar a ficar-se les boles.
taula de billar
Billar
Taula gran, quadrangular, proveïda de bandes elàstiques, recoberta amb un feltre verd ben tibant damunt la qual es fan córrer les boles del joc de billar empenyent-les amb els tacs.
energia mareomotriu
Construcció i obres públiques
Tecnologia energètica
Energia
Tipus d’energia renovable que és fonamentada en l’oscil·lació del nivell del mar en forma aproximadament sinusoidal a causa de les marees.
L’oscillació és cíclica de 12,4 hores de durada, l’amplitud de cresta a cresta és màxima en els estuaris on la marea entra en ressonància Si es tanca l’estuari mitjançant un dic, la diferència de nivells que ocasiona la marea, fa passar aigua del mar a l’embassament a través d’unes comportes i d’aquest al mar a través dels canals d’alimentació del grup de turbines de la central mareomotriu
retrucar
Billar
En el joc de billar, una bola que ha estat impel·lida pel seu xoc amb una altra venir a topar de nou amb aquesta.
quedada
Billar
En el joc de billar i altres, el fet de restar les boles, després d’una jugada, en una posició que faciliti la jugada següent.
picar la bola
Billar
En el billar, colpir talment la bola que l’efecte que agafi després del xoc amb una altra bola, modifiqui el seu recorregut, respecte a la direcció primitiva, en un angle menor de 90°.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina