Resultats de la cerca
Es mostren 17 resultats
picar la bola
Billar
En el billar, colpir talment la bola que l’efecte que agafi després del xoc amb una altra bola, modifiqui el seu recorregut, respecte a la direcció primitiva, en un angle menor de 90°.
snooker
Billar
Disciplina de billar de troneres d’origen britànic, que es juga amb la bola blanca (l’única que pot colpejar el jugador amb el tac)
i amb vint-i-una boles més, quinze de vermelles amb un valor d’un punt cadascuna i sis de colors diferents amb valors de dos a set punts, que consisteix a introduir alternativament a les troneres una o més boles vermelles i una bola d’un altre color La bola de color introduïda torna a la taula mentre quedin boles vermelles per jugar Quan ja no hi ha boles vermelles a la taula, cal introduir les boles de color per ordre ascendent segons el seu valor El jugador que aconsegueix més punts guanya la partida
joc per bandes
Billar
Especialitat de billar de caramboles que consisteix a fer rebotar la bola d’atac contra un nombre mínim de bandes abans de completar la carambola.
Presenta dues variants en funció dels cops que la bola d’atac ha de rebotar a una banda de la taula, el joc per una banda i el joc per tres bandes
xapó
Billar
Joc de billar que hom juga en una taula gran, amb forats en tots quatre angles, al centre de la qual hom planta en quincunci cinc bitlles petites.
Hom marca punts pel fet de ficar una bola en un forat o fer caure bitlles
bagatel·la
Billar
Joc de saló que hom juga sobre una taula com la de billar, amb un dels costats en forma semicircular, en el qual hi ha vuit forats numerats i un al centre.
Cadscun dels dos jugadors participants disposa d’un tac curt i de quatre boles blanques o vermelles, que ha d’introduir dins els forats després que la bola pròpia n'ha colpejada una de negra que és al centre de la taula Els punts són comptats sumant els nombres que porten els forats on han caigut les boles La partida fineix quan tots els forats són plens
billar
Jugador de billar iniciant una jugada de carambola
© Fototeca.cat
Billar
Joc d’habilitat i de saló que hom practica amb tres boles, generalment de vori, impulsades per pals anomenats tacs
sobre una taula rectangular proveïda de bandes elàstiques, recoberta amb un feltre verd ben tibant.
Atenyé una gran difusió entre els medis aristocràtics i burgesos dels s XVII i XVIII i es popularitzà posteriorment El tac recte i les bandes elàstiques aparegueren al s XIX La taula és dues vegades més llarga que ampla, i els tacs, que generalment fan 1,40 m de llargada i 600 g de pes, són prims i lleugerament cònics Tenen la punta protegida per un disc de goma o cuir anomenat soleta , fixat per una virolla La varietat de billar més practicada és la de les caramboles o partida lliure Hom hi juga amb tres boles blanca, mingo i marcada, entre dos equips o dos jugadors, els quals han de tocar…
truc

Boles de billar o trucs
© FikMik / Fotolia.com
Billar
Bola de fusta, de vori, etc, amb què hom juga a billar, a les bitlles, etc.
efecte
Billar
En el joc de billar, moviment particular que hom fa prendre a la bola picant-a lateralment.
carambola
Billar
Jugada de billar que consisteix a tocar, amb la bola que hom tira, les altres dues boles.
per taula
Billar
Manera de jugar al billar consistent a tocar la bola en una de les bandes de la taula.