Resultats de la cerca
Es mostren 14 resultats
Niki Lauda

Niki Lauda (2003)
© Pascal Le Segretain/Laureus via Getty Images
Automobilisme
Pilot automobilístic austríac.
Debutà el 1972, i el 1973, amb BRM, assolí un encoratjador cinquè lloc al Gran Premi de Bèlgica de Fórmula 1 L’any següent fitxà per Ferrari inicià una carrera brillant en guanyar el Campionat del Món de Fórmula 1 el 1975 El 1976 patí un accident al circuit de Nurburgring que li deixà gravíssimes cremades i seqüeles que afectaren la seva salut la resta de la seva vida, però aviat retornà a la competició i el 1977 guanyà el Campionat del Món per segon cop Al final d’aquest any fitxà per Brabham, però després de dues temporades sense èxits, el 1979 es retirà de la competició per fundar la…
Jackie Stewart

Jackie Stewart
© Fototeca.cat
Automobilisme
Automobilista escocès.
Campió mundial de conductors Fórmula 1 el 1969 amb Matra-Cosworth i el 1971 i el 1973 amb Tyrrell-Ford, es retirà del món de la competició després del mortal accident del seu company d’equip François Cevert 1973
Juan Manuel Fangio
Mercedes anomenat La sageta platejada i amb el qual Juan Manuel Fangio va guanyar diversos campionats del món
© X. Pintanel
Automobilisme
Automobilista argentí.
Considerat el millor corredor de tots els temps, guanyà el campionat del món de conductors cinc vegades el 1951 i del 1954 al 1957, i es retirà en guanyar el darrer Combinava una gran tècnica amb l’audàcia i la sang freda
MTK–ARISCO
Automobilisme
Empresa fabricant de karts de Terrassa.
Sorgí de la unió de la firma MTK Miquel Tapias Karts, pionera en la construcció de karts a Catalunya, i d’Arisco, empresa dedicada a la construcció de motors propietat del mateix Miquel Tapias Els MTK-Arisco foren durant molts anys els materials més utilitzats per a iniciar-se en la competició del kàrting a Catalunya i Espanya El 1985, Miquel Tapias es retirà i vengué la fàbrica
Tazio Nuvolari
Automobilisme
Automobilista italià.
Al volant d’Alfa Romeo i de Maserati, fou l’únic que inquietà la superioritat de les marques alemanyes Guanyador dels grans premis de Mònaco 1932, França 1932, Bèlgica 1933, Anglaterra 1938, Alemanya 1935 i Itàlia 1931, 1932 i 1938, de la Targa Florio 1931 i 1932 i de les 24 Hores de Le Mans 1933, es retirà, malalt, el 1948 Hom el considera un dels més grans pilots de l’època daurada de l’automobilisme
Eugenio Baturone Ribas
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Conegut com Geni Quedà segon en el I Trofeu Montjuïc-Juan Pinyol 1966 del Reial Automòbil Club de Catalunya Quedà tercer en el Gran Premi de Madrid de Fórmula 3 1968 i en el Campionat de Catalunya de velocitat 1969 Guanyà consecutivament la Pujada a Montserrat del 1973 al 1976 Fou campió d’Espanya de muntanya 1974, 1976, de Catalunya de velocitat 1974 i de Catalunya de muntanya 1975 i subcampió d’Espanya de muntanya 1975, 1977 Es retirà el 1977 Amb Francisco Torredemer fundà la revista especialitzada Fórmula 1972
Marc Martí Moreno

Marc Martí Moreno
CITROËN COMMUNICATION
Automobilisme
Copilot d’automobilisme.
Inicià la seva carrera com a company del pilot Oriol Gómez, amb qui guanyà el Campionat d’Espanya de Rallis d’Asfalt 1994, títol que repetí amb Jesús Puras, com a equip oficial de Citroën 1999, 2000 El 2003 copilotà per primera vegada Carlos Sainz, amb qui continuà durant tres anys, en el Mundial de Rallis, fins que el pilot madrileny es retirà Llavors passà a ser el copilot titular de Dani Sordo, amb qui compartí cotxe en el Campionat del Món fins el 2009 El 2010 passà a ser el copilot de l’andorrà Albert Llovera
Sebastian Vettel
Automobilisme
Pilot automobilístic alemany.
S’inicià en el pilotatge de karts el 1995 i guanyà diverses competicions en les categories inferiors L’any 2006 passà a la Fórmula 1 com a pilot de proves de l’escuderia BMW, per a la qual començà a competir oficialment l’any següent i de la qual es convertí en el pilot més jove en puntuar Al juliol del 2007 entrà a formar part de l’escuderia Toro Rosso i a l’inici de la temporada 2009 passà a Red Bull, amb la qual es proclamà campió de la Fórmula 1 l’any 2010, el pilot més jove, amb vint-i-tres anys, a aconseguir aquest trofeu Revalidà el títol els anys 2011, 2012 i 2013 En finalitzar la…
Jaume Juncosa Obiol
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Debutà el 1959 amb els SEAT 600 que es preparaven als tallers familiars i aquells primers anys, per distingir-se del seu pare, sovint s’inscriví amb el pseudònim de Runner El 1961 aconseguí la victòria al Ralli de la Vall d’Aran, i el 1963, amb un FIAT Abarth, guanyà el primer Trofeu Juan Jover celebrat al circuit de Montjuïc Aquell mateix any guanyà el Campionat d’Espanya de rallis, copilotat per Artemio Eche El 1965 es proclamà triple campió en guanyar els títols d’Espanya i de Catalunya de rallis i el català de muntanya En aquells campionats guanyà proves com la primera edició del…
Salvador Fàbregas Bas

Salvador Fàbregas Bas
Arxiu RACC
Automobilisme
Pilot i promotor de l’automobilisme.
S’inicià com a pilot amateur el 1925, any que guanyà el primer Gran Premi d’Autocicles amb un Amilcar Disputà tot tipus de curses, especialment rallis, pujades i proves de regularitat, fins que es retirà el 1973, després de guanyar el Ralli de Montecarlo per a veterans La majoria d’aquestes curses les feu acompanyat pel copilot Casimir Aumacelles Presidí la Federació Catalana d’Automobilisme 1940-77 i el Reial Automòbil Club de Catalunya 1957-85 Durant el seu mandat, el RACC passà d’uns cinc mil socis a gairebé cent mil En el vessant esportiu, recuperà el circuit de Montjuïc per a les curses…