Resultats de la cerca
Es mostren 14 resultats
colònia Recolons
Colònia industrial
Antiga colònia industrial del municipi de Ribes de Freser (Ripollès), prop de la vila, a la dreta del Freser.
Hom n'ha rehabilitat els habitatges
colònia Jordana
Colònia industrial
Colònia industrial tèxtil, a l’esquerra del Ter, dins el terme de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), davant l’aiguabarreig amb la riera d’Ogassa.
can Noguera
Colònia industrial
Colònia fabril del municipi de Ripoll (Ripollès), a l’esquerra del Freser, prop del límit amb el de Campdevànol.
la Colònia Pernau
Colònia industrial
Colònia fabril tèxtil del municipi de Campdevànol (Ripollès).
el Molinou
Colònia industrial
Colònia industrial del municipi de Campdevànol (Ripollès), la més propera al poble.
colònia Fàbregues
Colònia industrial
Antiga colònia industrial del municipi de Campelles (Ripollès); conserva una capella dedicada a sant Joan.
Fou destruïda parcialment arran d’un incendi esdevingut l’any 1979 Els habitatges dels treballadors foren aterrats a finals dels anys 1980 S’hi manté en funcionament una central hidroelèctrica, un edifici de factura moderna que substitueix la central antiga que aprofitava les installacions de l'antiga fàbrica de la colònia
la Colònia Estevenell
Colònia industrial
Colònia industrial tèxtil del municipi de Camprodon (Ripollès), cap efectiu de l’antic municipi de Freixenet de Camprodon fins el 1965.
Pertany a la parròquia de Cavallera 1870
la Colònia Llaudet
Colònia industrial
Colònia fabril del municipi de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), a l’esquerra del Ter, aigua amunt de la vila.
S'originà al voltant de la fàbrica de filats de cotó creada el 1901 per l’industrial JLlaudet
la Farga de Bebié

L’empresa tèxtil de la Farga de Bebié
© Fototeca.cat
Colònia industrial
Colònia tèxtil compartida entre el municipi de les Llosses (Ripollès) i el de Montesquiu (Osona), situada vora el Ter, aigua avall de Ripoll.
La fàbrica, que aprofita el desnivell d’un pronunciat meandre del Ter com a força motriu, fou construïda el 1895 pel suís Edmund Bebié Wild sobre l’antiga farinera dita la farga de Bocafiguera La colònia inclou la fàbrica i els barris del Tibidabo, el Balcó del Ter, Sunyer i les Torres, situats a la dreta de la colònia en el sentit de baixada del Ter i pertanyents al municipi de les Llosses, i també els barris de Conangla i del Solell, l’abaixador del tren i l’església, que són a l’esquerra de la colònia i pertanyen al municipi de Montesquiu La fàbrica tancà al març del 2008
colònia Santa Maria
Colònia industrial
Colònia tèxtil (filatures de cotó) del municipi de Ripoll (Ripollès), a la dreta del Ter, uns 3 km aigua avall de la vila.
Fou fundada vers el 1890 per Bonaventura Grases, que el 1922 vengué la fàbrica a l’empresa SA Pentinet i Filatures de Llana SAPHIL L’església de Santa Maria ha donat nom al lloc popularment hom l’anomena el Roig Formà part de l’antic terme de la Parròquia de Ripoll