Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
barranc Salat
Barranc
Curs d’aigua de la Marina Baixa, que neix al tossal de l’Aspre, al terme de Benissa, i després de córrer entre les serres de Bèrnia i Oltà desguassa a la mar prop del límit entre els termes de Calp i d’Altea.
barranc de Marrulles
Barranc
Afluent del riu de Relleu, que neix als vessants septentrionals del Cabeçó dins el terme de Relleu de la Marina (Marina Baixa) i aflueix al seu col·lector al pantà de Relleu, que alimenta.
els Captivadors
Església
Llogaret situat al límit dels municipis de la Nucia i de l’Alfàs (Marina Baixa), amb predomini de població estrangera; té una església dedicada a sant Vicent Ferrer.
Sembla que en aquest indret, al s XVII, hom recollia els captius moriscs i els duia cap a Alger
les Injúries
Església
Santuari (la Mare de Déu de les Injúries) de la vila de Callosa d’en Sarrià (Marina Baixa), radicat a l’esglèsia de l’antic convent de caputxins de Sant Sebastià.
La imatge, segons la tradició, havia estat donada a la població per Jaume I i sofrí vexacions en una incursió musulmana És patrona de la vila
barranc de l’Alberca
Barranc
Curs d’aigua intermitent de la Marina Baixa, originat als termes municipals de Benidoleig, Alcanalí i Pedreguer, al N de la serra del Castellet d’Aixa.
Després de passar per Ondara, desguassa directament a la Mediterrània dins el terme de Dénia, a uns 2 km a l’E del Girona