Resultats de la cerca
Es mostren 20 resultats
Timor

Àngela Llop (CC BY-SA 2.0)
Castell
Antic poble
Antic poble del municipi de Ribera d’Ondara (Segarra), dins l’antic terme de Sant Pere dels Arquells, centrat en el castell de Timor (actual masia dita la Torre de Timor) i l’antiga església parroquial de Sant Jaume, sobre un tossal a la dreta del riu d’Ondara.
Saburella

Una de les torres circulars del castell de Saburella
© Fototeca.cat
Castell
Masia i antic castell del municipi de Querol (Alt Camp), del qual es conserven dues torres i un gros pany de mur.
Es troba enlairat a 675 m a la dreta del Gaià, damunt la vall del torrent de Vallespinosa Esmentat a partir del 1229, pertangué a la família Cervelló L’església era dedicada a sant Miquel
Pinyana

Restes d’una porta acabada amb un arc de mig punt del castell de Pinyana
© Fototeca.cat
Castell
Antic castell del municipi de Querol (Alt Camp), situat al sector S del terme, a ponent del castell de Montagut.
Esmentat ja el 986, pertangué als Cervelló i passà a la branca dels Cervelló, barons de la Llacuna, al començament del s XIV Resta en peu una torre
Montpaó
Castell
Antic castell del municipi de Ribera d’Ondara (Segarra), a l’W del poble de Sant Pere dels Arquells.
El 1398 entrà a formar part del veïnatge de Cervera
Montfred
Castell
Antic castell del municipi de Talavera (Segarra), situat al cim de la serra de Montfred (834 m alt.), on es troba l’actual església parroquial de Santa Fe de Montfred, divisòria d’aigües de les conques de l’Anoia, del riu d’Ondara i del Gaià, damunt Santa Coloma de Queralt.
El castell fou donat el 1197 per Berenguer de Castelltort als hospitalers
castell de Selmella

Restes del castell de Selmella que coronen el característic penyal al Pont d’Armentera
© Fototeca.cat
Castell
Antic castell del municipi del Pont d’Armentera (Alt Camp), del qual hi ha importants restes i al peu del qual es troba el despoblat de Selmella.
El 1182 fou cedit per Guillem Pontils al monestir de Santes Creus La seva antiga església parroquial Sant Llorenç depenia de la de Querol El 2008 hom identificà l’antiga entrada del recinte, i fou documentat també l’esllavissament d’un tram de muralla
la Cardosa

Església dels Sants Apòstols de la Cardosa
© Patrimonifunerari.cat
Castell
Antic castell i actual masoveria del municipi de Cervera (Segarra), a l’antic terme de la Prenyanosa, enclavat entre els de Cervera i Tarroja.
Esmentat ja el 1193, el 1398 fou incorporat al veïnatge de Cervera L’església dels Sants Apòstols depèn de la parròquia de Sedó
castell-molí de Ratera

castell-molí de Ratera
JoMV