Resultats de la cerca
Es mostren 15 resultats
Puig-alder

Santuari de Sant Salvador de Puig Alder (Les Planes d’Hostoles)
© C.I.C.. Moià
Castell
Antic castell del municipi de les Planes d’Hostoles (Garrotxa), a la vall de Cogolls, enlairat a 707 m alt. damunt el riu, aigua amunt del nucli de Cogolls.
Es conserva només l’església del castell, dedicada a Sant Salvador, convertida en santuari Esmentat ja el 1021 amb el castell d'Hostoles, estigué sempre vinculat als senyors d’aquest castell i passà també a la corona
Castellsespasa
Castell
Castell del municipi de Sales de Llierca (Garrotxa), encinglerat prop de la confluència del Llierca amb la riera de Sant Aniol.
castell de Montpalau

Un aspecte de l’antiga fortificació de Montpalau, a Arguelaguer (Garrotxa)
© Fototeca.cat
Castell
Antic castell del municipi d’Argelaguer (Garrotxa), les ruïnes del qual s’alcen damunt la riba dreta del Fluvià, al S del nucli de Sant Jaume de Llierca (nom actual de l’antic terme de Palau de Montagut o Palau d’Avall
).
La seva església de Santa Magdalena, dependent de la parròquia d’Argelaguer, consagrada el 1228, es conserva Inicialment el castell depengué del de Sales el 1216 els seus senyors el cediren, amb Argelaguer, a la família Montpalau, que al principi del s XV passà a residir a Argelaguer
Montornès
Castell
Despoblat
Despoblat i antic castell del municipi de Benicàssim (Plana Alta), aturonat a 444 m alt., en un contrafort meridional de la serralada del Desert de les Palmes.
És d’origen musulmà i tenia grans dimensions El 1242 fou donat al notari Pere Sanç, i després pertangué a Pere Eiximenis d’Arenós i al monestir de Poblet Fou centre de la baronia de la Pobla Tornesa
Miravet
Castell
Antic castell del municipi de Cabanes de l’Arc (Plana Alta), situat a 286 m alt., als vessants de marina de la serralada del desert de les Palmes.
El castell, del qual resten alguns murs, d’origen islàmic, fou donat per Jaume I al bisbe de Tortosa Ponç de Torrelles el 1225, poc abans de la seva conquesta tenia un ampli terme, que comprenia els d’Albalat dels Ànecs, de Cabanes, de Bell-lloc del Pla i de Torreblanca El poble de Miravet, format al voltant del castell l’església parroquial de Sant Martí i Sant Bartomeu, gòtica, és també enrunada, es despoblà durant el s XVI el 1575 passà a formar part, amb Albalat, del comú de Cabanes
castell de Sufera
Castell
Antic castell del municipi de Cabanes de l’Arc (Plana Alta), a l’E del terme.
Fou donat el 1225, juntament amb el castell de Miravet, per Jaume I al bisbe de Tortosa
castell Sespasa
Castell
Antic castell del municipi de Sales de Llierca (Garrotxa), situat dalt un penyal, prop del pas d’en Roca, enlairat a l’esquerra del Llierca, al SW dels cingles de Gitarriu.
Esmentat a mitjan s XIII, formava part de la baronia de Sales