Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
ḫalīǧ as-Suwais
Golf marí
Golf de la Mar Roja que s’endinsa en terres d’Egipte, a l’W de la península del Sinaí.
Al-Manzila
Llac
Llac del delta del Nil, Egipte, al muḥāfaẓa
de Damiata, separat de la mar per una llenca de terra.
A causa de la seva poca profunditat, un canal excavat el travessa i comunica Port-Saïd i Damiata
Al-Buḥayra al-Murra al-Kubrā
Llac
Llac d’aigua salada al N de Suez (Egipte), travessat pel canal.
Abans era separat en dos braços allargassats de 22 i de 13 km de llarg, gairebé buits, però durant les obres del canal hom els omplí d’aigua de mar En èpoques prehistòriques tenien comunicació amb el golf de Suez, i els faraons els enllaçaren amb el Nil a través d’un canal
golf de Suez
Golf marí
Golf del NE d’Egipte, que separa aquest de la península del Sinaí i és el més occidental dels dos golfs en què s’acaba al N la mar Roja.
A l’extrem N hi ha situada la ciutat de Suez Jaciments de petroli a Rā's al-Bālā'im, Morgan i Garra
golf d’Àqaba
Golf marí
Golf del nord-est de la mar Roja, entre la península del Sinaí, Egipte i l’Aràbia Saudita, pel nord del qual tenen sortida Israel (pel port d’Elat) i Jordània (pel port de la ciutat d’Al-Àqaba).
Té 180 km de llargada i de 20 a 28 km d’amplada Hom creu que el golf d’Àqaba és una prolongació del sistema de fosses tectòniques de l’Àfrica oriental Les illes Tīrān i Sanāfīr de l’Aràbia Saudita en bloquegen l’entrada quasi completament